Aktualności
lis 09

Bezpieczne Placówki w sieci Grupa Blue Medica

Szanowni Pacjenci,

Obecnie pandemia COVID-19 dotyka niemal każdego z nas, a rosnąca liczba zakażeń wzbudza w społeczeństwie coraz większy niepokój.

Aby zapewnić Państwu jeszcze więcej bezpieczeństwa, w placówkach sieci Grupy Blue Medica wprowadzamy podwyższony reżim sanitarny. Co to będzie oznaczać w praktyce?

  1. W naszych placówkach obowiązkowe jest prawidłowe zakrywanie ust i nosa, a ilość pacjentów umawianych równoczasowo jest minimalizowana w celu zachowania społecznego dystansu.
  2. Wszystkie przestrzenie wyposażone są w automatyczne podajniki płynów do dezynfekcji. Dezynfekcja dłoni i powierzchni odbywa się specjalistycznymi płynami o charakterze biobójczym.
  3. Wszyscy pracownicy są zobowiązani do zachowania ponadnormatywnych standardów higieny, obowiązujących dla pracowników ochrony zdrowia.
  4. Placówki są codziennie dezynfekowane, a gabinety, w których przyjmowani są pacjenci infekcyjni – po każdej takiej wizycie (między wizytami zachowujemy specjalny odstęp na tę procedurę).
  5. W przypadku zaobserwowania niepożądanych objawów, posiadamy w placówce niezbędny sprzęt, w tym podręczny pulsoksymetr – do pomiaru saturacji tlenu oraz termometr bezdotykowy.
  6. Lekarz przyjmujący pacjenta infekcyjnego każdorazowo ubiera się w jednorazowy kombinezon, czepek, maseczkę, przyłbicę oraz dwie pary rękawic. Wszystkie używane przez nas środki ochrony osobistej mają skrupulatnie sprawdzane certyfikaty.
  7. Pracownicy rejestracji zapisują pacjentów na wizyty stacjonarne w odstępach czasowych wykluczających kontakt w poczekalni, jeśli jednak jest to niemożliwe, nakazujemy przestrzegania minimum 2 metrów odległości.
  8. Bez zmian pozostaje kwestia porad lekarskich telefonicznych – jeśli lekarz uznaje, że nie jest konieczny kontakt bezpośredni z pacjentem, umawiana jest tzw.teleporada.

Kładziemy tak duży nacisk na kwestie epidemiologiczne, tym samym wciąż podnosząc jakość świadczonych dla Państwa usług, dzięki czemu możemy nieprzerwalnie świadczyć usługi, zarówno w systemie teleporad, jak i systemie stacjonarnym. Robimy to dla naszego wspólnego dobra.